måndag 27 april 2009

Elin

Bilderna är från Elins bröllop. Elin är en av mina barndomsvänner och jag hade även äran att vara hennes tärna då hon gifte sig. Beskrivning - Elin sminkar sig i stort sett inte alls till vardags och ville därför inte ha för mycket smink denna dag heller då detta inte skulle kännas naturligt för henne. Jag har därför inte lagt så mycket krut på just makeup utan använt mig av väldigt neutrala färger och mest bara framhävt de drag som Elin har naturligt.

Lite mer krut lades istället på håret. Tiaran hade Elin inhandlat själv och den ville hon såklart få inbakad i frisyren. Hon hade ingen slöja under vigseln så jag fick fria händer gällande uppsättningen. Lite önskemål hade hon, bl.a om lockar. Elin har inte lockigt hår naturligt.

Bild uppifrån. Här syns den fina tiaran bra, vilken i sig utgör ett jättefint komplement till frisyren


Och så bakifrån. Här syns lockarna i sin helhet. Lockarna i sig är nästan det som är mest tidskrävande att göra. När håret är lockat och frisyren kan ta form börjar det riktigt roliga!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar